Η Γερμανική και η Ρωσική αγορά στο Opentourism IX- lessons learned

Η Γερμανική αγορά

Οι Γερμανοί ξόδεψαν 81 δις $ το 2009 για διακοπές, πρώτοι στον κόσμο, με 2η τις ΗΠΑ με 73 δις. To ποσό είναι μεγάλο γιατί οι Γερμανοί δε ξοδεύουν χρήματα για αγορά κατοικίας. Η Ελλάδα ως προορισμός έχει μόλις 3% συμμετοχή σε αυτό το ποσό των 81 δις.

Οι αριθμοί μετά το 2009 δείχνουν ότι ούτε μείωση εισερχόμενων Γερμανών υπάρχει, ούτε μείωση κατανάλωσης γερμανικών προιόντων στην Ελλάδα. Οι καταναλωτές είναι πιο έξυπνοι από τα media… Αυτό που έχει αλλάξει όμως είναι η σύνθεση των Γερμανών τουριστών.  Για τον πολιτιστικό τουρισμό από τα 30 λεωφορεία/ εβδομάδα ο όγκος έπεσε στα 4/εβδομάδα. Ίσως επειδή και το θέμα της κλασσικής αρχαιότητας από τα μυθολογικά κινούμενα σχέδια του Hollywood δε διακρίνεται πια. Ίσως να έχει υποχωρήσει και συνολικά η κλασσική μόρφωση, πάντως το ενδιαφέρον των Γερμανών για την κλασσική διαδρομή στην Ελλάδα έχει μειωθεί.

 

Η Ρωσική αγορά

Μεταξύ Ιαν-Ιουνίου 2011 υπήρχε μία αύξηση +70% εισερχόμενων Ρώσων τουριστών στην Ελλάδα. Αυτό συνέβη με τη σωστή τοποθέτηση στην έκθεση ΜΙΤΤ στη Μόσχα, κυρίως για Ρόδο, Κω, Κέρκυρα και Κρήτη. Συνολικά στην Ελλάδα έρχονται περίπου 500.000 Ρώσοι το χρόνο.

Το προφίλ των Ρώσων

Οι Ρώσοι προτιμούν νησί (για θάλασσα), πράσινο, την εύκολη μετακίνηση, φέρνουν την παρέα τους, γνωρίζουν την ελληνική μυθολογία και έχουν την άμεση ανάγκη για ήλιο και θάλασσα. Πλην αυτών, οι Ρώσοι  είναι ορθόδοξοι και άρα νιώθουν πολύ οικεία στην Ελλάδα και η εικόνα της αντιστοιχεί στα μάτια των Ρώσων επισκεπτών με ονειρικό προορισμό. Επίσης εκτιμούν πάρα πολύ την ελληνική γαστρονομία και κουζίνα (σε αντίθεση με Γάλλους και Γερμανούς).

 

Εν κατακλείδι

Για το πιο σημαντικό κομμάτι της συνολικής εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό μετά τα γεγονότα 2009-2011 (μη ασφαλή Αθήνα, απεργίες στα αεροδρόμια ως η τελευταία εντύπωση κτλ) ειπώθηκε στη συζήτηση ότι απαιτείται μία δεκαετία να ξεχαστεί, όπως και τα αντίστοιχα γεγονότα της Αλβανίας.

Leave a Reply